Monday 9 March 2015

Hormoner

Jag har ju haft P-stav i armen. Till idag, då jag var och plockade ut den. Ska bli skönt att min kropp är min egen och att man inte undrar vad som är jag och vad som är staven. Så nu har jag ett snitt på ca 2 mm i armen. Och ett 5x5 cm stort bandage. 

Gick till Mama Mia på Östermalm. Jättebra service, fräscha lokaler och de har drop-in. Så kan rekommendera dom!


Känns ändå sjukt att en majoritet av mina tjejkompisar mår så mycket bättre när de inte petar i sig hormoner. Och känns även som att vi automatiskt stoppade i oss alla möjliga p-piller när vi var yngre bara för att man skulle, men nu backar fler och fler och hittar andra hormonfria metoder som funkar för dom. (Eller så blir de gravida, med flit alltså. Och det är ju ännu härligare!) Jag hoppas skolorna ger bättre upplysning än vi fick. Typ p-piller eller gravid. Finns ju en uppsjö andra alternativ nu, bara att välja och vraka.

No comments:

Post a Comment