Tuesday 3 March 2015

Drömtydning

Alltså.

Inatt åkte jag gummibåt längs strandkanten tills jag kom till Lidingöbron som jag skulle gå över. Det var bara det att den pajade just som jag kom dit. Anledningen var att den hade öppnats för att släppa förbi en båt och sen drogs halva bron med av strömmen. Så de spände upp nån sorts trasmatta med träplankor i som man skulle gå över på. Det var bara det att den var ju jättevinglig så alla ramlade typ i. Så jag tog min gummiflotte över istället (där det tidigare varit så strömt att bron gick sönder men nu gick det bra). Ville inte bli blöt liksom. Fast jag låg ändå halvt i vattnet och paddlade med händerna. När jag kom över på andra sidan blåste flotten bort, så jag hoppade i vattnet för att hämta den. Smart där. Hela den här tiden hade folk försökt balansera över på bron som låg nån decimeter under vattenytan men ramlade hela tiden, helt odramatiskt, de bara simmade iland.

När jag skulle hem åkte jag riktig båt istället för att slippa trasmattebron. Karin var med på båten, och berättade att hon var gravid i fjärde veckan. Jag blev jätteglad, grattade och frågade hur hon visste så tidigt. Hon sa att "Pyret fladdrar i magen" så hon kände det.

Sen vaknade jag.

Lite konstigt drömmer jag allt.

Så här illa var det inte men inte långt ifrån...

No comments:

Post a Comment