Wednesday 11 February 2015

Före lunch-koman

Kanske bara är jag? Som liksom har den där halvtimmen före lunch när man mest bara väntar på få äta. Och sen halvtimmen efter lunch när man har paltkoma såklart.

Lagade matlådor igår. Jag och Ellen skrattade åt Thomas som trodde att vi på riktigt lagade matlådor och inte bara gjorde lite mer middag så det blev rester att ta med. Men igår blev det faktiskt så att jag lagade mat enkom till matlådor. Började vid nio nån gång. Startade en tvätt, körde en diskmaskin (stackars mina grannar), och lagade rotfrukter och korv i ugn till ett helt kompani. Ska även slänga ihop en korvgryta men det får bli ett senare projekt. Var färdig strax efter elva och stöp isäng.

Alltså jag tänkte ju börja tidigare. Men det kan eventuellt kanske möjligen vara så att jag somnade på soffan innan. Oops. Men den är ju så bekväm.

No comments:

Post a Comment