Tuesday 24 February 2015

Finbesök

Ja alltså, jag skyller min ickebloggning delvis på besök från Jonas (hade liksom annat för mig än att sitta vid datorn) och delvis på förkylningen from hell. Den fick jag iofs av min kära karl också så kanske jag kan skylla allt på honom? Nejdå, men jag har haft en vecka där allt annat än dator varit viktigt.

Tänk en sån fantastisk karl jag hittat mig, trots smittohärden. Vi har gjort massa roliga (och väldigt stillsamma) aktiviteter. En biltur till Vaxholm med en liten fika på cafe. God mat på trevliga restauranger. Mycket tid i soffan med Arrested Development och mys. Sovmorgon.

Hur jag ska överleva hela 17 dagar till innan jag får träffa honom igen vet jag inte riktigt men det löser vi.

Nu tillbaka på jobbet iaf, efter läkarbesök som konstaterade att jag inte hade streptokocker och därmed inte bär på dödlig ebolasmitta. Bara rejäl förkylning och halsfluss som följd. Inga hejdundrande planer i veckan, kör imorgon om hostan ger med sig lite. Träffa Madde på torsdag. Tvätta på lördag. Tror jag, kan vara lördagen efter. Jag och tvättider är inte vänner. Hade en i lördags med då låg jag däckad och sov.

Helgen förresten. Jonas åkte lördag morgon klockan sju. Så vi var väl isäng vid elva kanske på fredag kväll. Sen uppe mellan sex och sju. Och sov sen helt däckad till tolv. Flyttade mig till soffan där jag låg resten av dagen. Isäng igen vid tio, sov till nio. Låg i sängen till ett när jag släpade mig till läkaren. Hem och tillbaka på soffan och sen isäng vid tio. Inte många knop gjorda. Men det behövdes nog, förkylningen from hell, som sagt...

No comments:

Post a Comment