Tuesday 11 March 2014

Dreams

Drömde inatt att jag var med i en olycka och var tvungen att amputera högerbenet vid knät. Åkte rullstol och gick på kryckor. Lärde mig gå med protes. Vi bodde kvar i huset på Ekorrvägen och jag hade mitt gamla rum, det med balkongdörr. Jag satt vid skrivbordet och tittade på benstumpen och tänkte att det kanske blir ok ändå.

Vaknade en morgon (i drömmen alltså) av att jag hade fantomsmärtor. Eller, smärtor, det kändes typ som sockerdricka i foten. Så utan att titta på benet (jag var lite rädd att det skulle vara något fel på det) hoppade jag på ett ben ut till mamma som satt i vardagsrummet och berättade hur det kändes. Hon tittade jättekonstigt på mig och frågade vad jag pratade om. Visade sig att jag inte alls amputerat benet, jag hade bara haft en dröm. Den glädjen jag kände i drömmen då var helt sjuk.

Inception 2 liksom.

1 comment: