Wednesday 28 January 2015

Husdrömmar

Fick världens finaste sms igår. "Hej Emma! Jag saknar dig och vill prata med dig i telefon när du har slutat jobba. Puss och kram från Moa". Plus massa emojis, inklusive en bajs (oklart om Moa tycker jag är en bajs?).

Så självklart ringde jag mamma Signe och fick prata lite med Moa innan hon ledsnade. Men fick även en fin pratstund med Signe.

Vilket ledde till min något förvirrade dröm inatt.

Jag var i Skellefteå men skulle ner till Stockholm. Jonas skulle möta mig i Umeå så skulle vi köra ner ihop. Men jag skulle ju då ta mig till Umeå först. Tror det var så att Nils skulle skjutsa mig dit (snällt!) men först skulle jag se deras nya hus de köpt. Jättefint utanpå och låg vackert vid ett skogsbryn. Men inuti var det en väldigt underlig planlösning. Bland annat en köksdörr in till vardagsrummet som var så smal att man knappt fick sig genom. Men Signe gillade den dörren. Galet opraktiskt. Däremot fanns det ett jättestort badrum, typ som mitt vardagsrum stort. Men i 90-talsvåtrumsstil så skulle göras om. Gick sedan in i stora sovrummet. Där låg Moa och sov helt under ett täcke och var alldeles varm men rätt pigg när hon vaknade sedan. Hon var iklädd de halloweenkläder hon hade i höstas och väldigt glad.

Till sist hamnade jag hux flux på nån flygplats/tågstation där vi skulle åka ifrån, men Nils skulle äta upp sin Maxburgare först. Sen vaknade jag.

Förstår delvis varför jag drömde som jag gjorde men planlösningen?? Vem vill ha en köksdörr man knappt kan gå igenom?

Typ såhär såg det ut, bild snodd från Google.

1 comment:

  1. Wow! Älskar Mitt nya hus! 😄
    Och bajskorvar är bland det roligaste Moa vet, så det var en komplimang. Tror jag.

    ReplyDelete