Monday 17 February 2014

Hjärtan

Kom hem till Daniel i fredags. Möttes redan i trappuppgången av värmeljus och rosenblad. Kom in och ett spår ledde till badrummet där han tappat upp ett varmt bad och ett kallt glas vin. Hur mysigt som helst! Jag har det bra jag.

I lördags var jag fotbolls'morsa' när Vilgot spelade match. Jag hade nästan glömt hur det var att stå och se en fotbollsmatch och bli sådär ända in i märgen kall. Värmde upp mig med att se kusin Hannes hoppa sig till ett fins brons på JSM i friidrott. Gustav hoppade han med, men med skadad rygg gick det ju såklart inte att göra sig själv rättvisa riktigt.

Lördag kväll melodifestivalenkväll.

Igår var vi på ettårskalas hos Frank. Eller ja Tommy och Monique alltså. Sen körde jag bil alldeles själv. Först från Sätra till Sollentuna, sen därifrån till Ica i Kungens Kurva, sen tillbaka till Daniel, och sen hem till hans kompis för att hämta upp honom där efter jobb. Jag kände mig sjukt vuxen.

Och mitt i allt detta nås jag av de fina nyheterna att Moa äntligen fått bli storasyster, grattis till Signe och Nils! <3

Idag tillbaka på jobbet och vardagen. Eller nästan, jag bloggar detta från min nya fina Macbook Air!

No comments:

Post a Comment