Thursday 20 February 2014

Fynd

Daniels mamma har vänner som ska sälja huset och köpa lägenhet. Och därmed behöver göra sig av med lite bohag. Inger skickade bilder på ett köksbord och fyra stolar. Såg helt OK ut. Dessutom var det en stor och en liten byrå och en TV-möbel/vitrinskåp. Allt för 500:-. Så vi åkte dit igår för att hämta. Vitrinskåpet är stort och lite omodernt och jag kan inte ta det än så jag kanske lämnar det ändå, vi får se. Byråerna är bra kvalitet och går ju måla om från den nuvarande gröna färgen om man skulle vilja, men än så länge får de bo i klädkammaren =)

Stolarna. 4 60-talspinnstolar, lite slitna (såklart) men i gott skick ändå. Och fina! Skulle säkert få 700-800 för dem på blocket. Och bordet. Bordet!

Perstorp, original från 60-talet. utdragsskivor, vändbar skiva. Sjukt snyggt och kommer passa perfekt i mitt 60-talskök! Kollade lite på blocket och de går för 1200-1500:-.

Vilket kap jag gjorde!



Inte mitt bord men typ exakt samma modell..

No comments:

Post a Comment