Tuesday 1 April 2014

Dagböcker vs Digitalt

Läste en kommentar på nåt blogginlägg som handlade om Date-parfymer. Kommentaren nämnde att på mellanstadiet var standardpresenten en Date-parfym eller en dagbok. Genast blev jag påmind om mina gamla dagböcker som ligger nånstans hos mamma tror jag. Och lite nostalgisk.

Mycket av det vi gör nu (blogg, Facebook, digitala foton på hårddiskar och USB-minnen, email) kommer ju aldrig finnas i fysisk form. Så vad händer med det sen? Kommer våra barnbarn inte kunna sitta och kolla på bilder av sina föräldrar som barn för 'mormor och morfar la upp allt på Facebook men det försvann i den digitala jättekraschen 2032'? Det vore ju jättetråkigt, så kan vi inte ha det...

Jag kanske får samla fler vuxenpoäng och faktiskt börja skriva ut lite foton och göra album. Känns dock som lite av ett evighetsprojekt. På min telefon just nu har jag 3 739 bilder. Det kommer ta ett tag att gå igenom dom..

1 comment:

  1. Eller utveckla en tjänst som printar eller skapar printbart format av blogg/facebook?

    ReplyDelete